دسته‌بندی نشده

جلوگیری از رسوب گیری شیرالات

هر چیزی  که خانه شما را زیباتر می کند، شما را با لک و کدر شدن آزار می دهد. برای تمیز و براق نگه داشتن آن ها راه حل های ساده، آسان و کم هزینه ای وجود دارد که برخی از آنها را برای شما توضیح می دهیم. :

ابتدا باید بدانیم که چه چیزی باعث ایجاد لکه و رسوب روی دریچه ها می شود؟

ایجاد رسوب و لکه بر روی دریچه ها به دلیل وجود مواد معدنی در آب است. هنگامی که آب روی شیرآلات می ریزد و تمیز نمی شوند، روی شیرآلات باقی می مانند و به مرور زمان باعث ایجاد رسوب و لکه بر روی آنها می شود، بنابراین نکته مهم این است که با هر بار استفاده از شیرآلات بهداشتی ساختمان، در پایان کار با یک حوله نرم و تمیز، سطح آنها را باید خشک کنیم و آب زیادی روی آنها باقی نماند تا رسوب نکنند و لکه ایجاد نکنند.

طبیعی ترین ماده برای نظافت و پولیش شیرآلات خانگی
بهترین راه حل برای شستشوی شیرآلات:
استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی دریچه ها را حفظ کرده و آنها را براق می کند و بهتر است از اسکاچ نرم استفاده شود تا خطی روی آنها ایجاد نشود.

نیم لیتر محلول آب گرم و مایع ظرفشویی که با هم مخلوط می کنیم و با چسب و دستمال مناسب محلول را به قسمت های مختلف مانند سطح و پایه و دسته و گلوی دریچه و … می کشیم. در کنار آن می توان جوش شیرین را نیز بریزید و خوب مسواک بزنید و در آخر سطح شیرها را با آب بشویید تا تمیز و براق شوند و سپس با حوله خشک کنید.

آرد نیز می تواند پاک کننده خوبی باشد. همراه با پاک کننده های دیگر (سرکه، نمک و آرد)، هر کدام را به اندازه یک قاشق غذاخوری مخلوط کنید و بعد از چند دقیقه با یک دستمال تمیز، با اسفنج روی دریچه ها ضربه بزنید. همچنین می توانیم از نخ دندان برای آب بندی بین سینک و شیر آب برای تمیز کردن آنها استفاده کنیم.

طبیعی ترین مواد برای تمیز کردن و براق کردن شیرآلات خانگی:
از سرکه سفید (ترجیحا) با خیال راحت استفاده کنید زیرا یک ماده طبیعی است. برای تمیز کردن با سرکه یک دستمال کاغذی را کاملا در سرکه آغشته می کنیم و رسوبات را با آن تمیز می کنیم و بعد از ده دقیقه با یک دستمال نرم و خشک. ما آنها را به راحتی تمیز می کنیم و همچنین می دانیم که سرکه بیشتر برای تمیز کردن شیرهای بی رنگ و معمولی استفاده می شود، برای شیرهای آب رنگی و شیرهای برنجی به دلیل اسیدی بودن از آن استفاده نمی شود.

لیمو نیز انتخاب خوبی است. به همراه سرکه مقداری لیمو را روی شیرها بمالید و بعد از چند ساعت آنها را بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. فضایی دلپذیر به محیط خانه می بخشد.

شیرآلات بهداشتی ساختمانی لیمون شاین
یکی دیگر از پاک کننده هایی که می توانید استفاده کنید خمیر دندان برای رسوبات و لوله ها است، به این صورت که خمیر دندان را روی دستمال یا مسواکی که دیگر قابل استفاده نیست بمالید، سپس آن را روی شیرآلات مالیده و آنها را بمالید تا براق شوند و سپس آنها را بشویید. با یک حوله نرم خشک کنید.

مهمترین چیزهایی که باید در مورد تمیز کردن و پرداخت شیرهای ساختمانی بدانید:
سراغ این پاک کننده ها نروید! قبل از هر چیز باید بدانید که به هیچ عنوان از پاک کننده های شیمیایی و اسیدی قوی مانند جوهر نمک، وایتکس استفاده نکنید زیرا باعث خراب شدن و کدر شدن درب سوپاپ و از همه مهمتر شرایط گارانتی می شود. آنها بیرون می روند

برای تمیز کردن شیرها نباید زیاد از سیم ماشین ظرفشویی استفاده کرد زیرا باعث از بین رفتن پوشش سوپاپ و افتادن خط روی آنها می شود.

باید از ریختن رسوب روی شیرها بخصوص شیرهای فولادی خودداری کنیم زیرا باعث تیره و سیاه شدن شیرها می شوند پس بهتر است از موادی استفاده شود که درصد اسید کمتری داشته باشند و طبیعی باشند و به شیرآلات آسیبی نرسانند تا تمیز و تمیز شوند. دریچه ها را براق کنید

استفاده از دستکش را فراموش نکنید زیرا با مواد شیمیایی کار می کنید. حتی سرکه و لیمو، اگرچه اسیدهای طبیعی هستند، اما همچنان می توانند به پوست دست آسیب بزنند.

هنگام استفاده از مواد حاوی اسید فسفریک و اسید سولفوریک، حتما اتاق، توالت یا حمام را روشن کنید تا از مشکلات تنفسی جلوگیری کنید.

ساده ترین راه برای تمیز کردن و براق کردن سینک آشپزخانه:
این روزها اکثر سینک ها از مواد مرغوب و استیل ضد زنگ ساخته می شوند اما این دلیل نمی شود کثیف یا کدر نشوند!

همچنین انواع غذاها، سبزیجات، میوه‌ها، گوشت‌ها و ظروف و دستمال‌ها در سینک شسته می‌شوند، بنابراین بهتر است سینک آشپزخانه و ماشین ظرفشویی را مرتب تمیز کنید تا باکتری‌ها از بین بروند. در اینجا چند راه حل ساده و ارزان برای تمیز کردن و جلا دادن آنها آورده شده است:

با استفاده از محلول آب داغ و صابون آن را با هم مخلوط کرده و با پارچه یا اسفنج سینک را در محلول فرو کنید و پس از چند دقیقه سینک را بشویید و با پارچه خشک و نرم سینک را تمیز کنید.

روش ساده دیگری که وقت شما را نمی گیرد این است که از سرکه سفید استفاده کنید، دستمال یا اسفنجی را در سرکه خیس کنید و سینک را با آن تمیز و براق کنید.

ارزان ترین و ساده ترین راه برای تمیز کردن حمام

اگر سردوش حمام جدا می شود آن را جدا می کند و داخل کیسه می کند، اگر قابل جدا شدن نیست می توانید کیسه حاوی سرکه را دور سردوش حمام ببندید طوری که سردوش کاملا درون کیسه قرار گیرد، از کیسه را محکم کنید. با کشیدن ببندید بعد از ده ساعت کیسه را باز کنید و با یک فرچه سردوش را تمیز کنید و با آب بشویید تا تمیز و براق شود این روش را در ماه یک یا دو بار انجام دهید سردوش حمام جرم نمی گیرد و همیشه تمیز و براق می شود. ماند.

حرف آخر برای جلوگیری از رسوب مجدد شیرآلات تان در صورتیکه آب منطقه زندگی شما را از پرطرفدار شدن می توانید از فیلترهای چند مرحله ای آب یا سیستم فیلتر ( به اصطلاح ساده تر دستگاه تصفیه آب ) استفاده کنید و همچنین اگر جریان و فشار آب شیرها باشد. اگر به فکر جایگزینی شیرآلات باشید و هزینه‌های زیادی را تقبل کنید، می‌توانید از شیرآلات استفاده کنید، زیرا این روش‌ها را نمی‌توان آسان و ارزان کرد. را برای شما بازگو کنید تا بتوانید شیرآلات تمیز کنید و براقی داشته باشید امیدواریم مفید واقع شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

تلفن تماس : 09122936347

نوشته های مرتبط

2 فکر در مورد “ جلوگیری از رسوب گیری شیرالات

  1. ارش گفت:

    مطلب بسیار مفیدی بود مرسی از سایت خوبتون

    1. farbodzv2 گفت:

      مرسی از شما که مطالب سایت با دقت می خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.