دسته‌بندی نشده

مقایسه بین شیرآلات استاندارد و غیر استاندارد

مشخصات شیرآلات استاندارد
یکی از ویژگی های شیرهای استاندارد این است که تمامی قسمت های شیرها مانند شیلنگ، بدنه، مهره های اتصال در مواجهه با آب 90 درجه نباید روی آب تاثیری داشته باشد. یعنی هیچ تغییری در بو و طعم و مزه و رنگ و البته ترکیب و املاح آب ایجاد نمی شود. مورد بعدی آلیاژ شیر است که در آلیاژ برنج نباید بیش از 2.5 درصد سرب وجود داشته باشد. در آلیاژ برنج باید حدود 60 درصد مس و حدود 40 درصد روی باشد زیرا سرب در تماس با آب داغ ممکن است در آب حل شده و وارد دستگاه گوارش انسان شود. شیرهایی که بیش از این مقدار سرب دارند غیر استاندارد و غیربهداشتی محسوب می شوند.

مشخصات شیرآلات غیر استاندارد
به طور کلی به محصولات غیراستانداردی اطلاق می شود که در آزمون های ارزیابی استاندارد که زیر نظر سازمان ملی استاندارد برگزار می شود قرار نگرفته و یا گواهی استاندارد دریافت نکرده اند. برندهای شیرآلات نیز باید این تست ها را بگذرانند تا بتوانیم شیرآلات غیر استاندارد را تشخیص دهیم. یکی از مشخصات شیرآلات غیراستاندارد عدم وجود علامت استاندارد بر روی بسته بندی آنهاست و البته گواهی استاندارد معتبر و منقضی شده در سایت برند موجود است. شیرهای غیر استاندارد در تست آب بندی قطعات شیر ​​شکست خورده اند. همچنین برنج مصرفی در آنها دارای مواد مضر برای سلامتی انسان است که در طول سالیان سال منجر به بروز بیماری های خطرناکی می شود. یکی از خصوصیات شیرآلات غیر استاندارد این است که با خروج آب از آنها طعم، بو و رنگ آب تغییر می کند.

سوپاپ ها
معایب اصلی شیرهای غیر استاندارد
هیچ تخفیفی بی دلیل نیست این جمله را بارها شنیده ایم یا به دیگران گفته ایم. اما ممکن است برخی از ما در هنگام خرید و نصب شیرآلات جدید وسوسه شویم که هزینه کمتری برای خرید شیرآلات جدید بپردازیم و با تبلیغ شیرآلات ارزان و بی کیفیت، محصولی غیر اصل یا تقلبی بخریم. بسیاری از افراد زیبایی را تنها عامل کیفیت شیرآلات می دانند و به قول معروف گول ظاهر آن را می خورند. در حالی که شیرها ممکن است زیبا باشند اما خوب نباشند. یعنی زود خراب می شوند یا خیلی سریع نیاز به تعمیر دارند. به خاطر داشته باشید که هدف از شیرآلات تنها دادن ترکیبی از آب سرد و گرم یا توانایی کنترل شدت جریان نیست، بلکه هدف از خروج آب بهداشتی است که حاوی سرب و مواد شیمیایی مضر نیست. بدن انسان. در ادامه با مهم ترین معایب خرید شیرآلات غیر استاندارد آشنا می شویم.
وجود سرب در شیرهای غیر استاندارد
همانطور که در این مقاله ذکر شد، شیرهای غیر استاندارد سرب را به آب خروجی خود وارد می کنند. این امر به این دلیل است که در آلیاژ برنج به کار رفته در آنها سرب بیش از حد استاندارد وجود دارد. ممکن است تعجب کنید که چرا اساساً مقداری سرب حتی در شیرهای استاندارد مجاز است؟ مقدار استاندارد سرب در برنج، آلیاژ را چکش خوار می کند و می تواند به اشکال مختلف تولید شود.

تحقیقات محققان داخلی و خارجی نشان می دهد که سمیت سرب باعث رشد ضعیف سلول های ماده خاکستری در مغز و سپس کاهش ضریب هوشی می شود. بیماری روانی نتیجه وجود سرب در بدن انسان است که در اثر آب، غذا و تنفس وارن ایجاد می شود. علاوه بر این، سرب باعث ایجاد انواع بیماری های کلیوی، قلبی و مقاربتی می شود.
آلرژی های پوستی و حساسیت به دریچه های غیر استاندارد
یکی دیگر از معایب خرید شیرآلات ارزان قیمت و شیرآلات بی کیفیت این است که به دلیل ترکیب مواد مصرفی آنها در آب باعث ایجاد حساسیت یا آلرژی پوستی در بسیاری از افراد می شود. آلرژی پوستی می تواند در هر ناحیه ای از پوست رخ دهد. البته بیشتر در پشت زانو و بازو دیده می شود. آلرژی های پوستی خود را به صورت خارش، خشکی، پوسته پوسته شدن و تحریک قسمت های مختلف بدن نشان می دهند. این مشکل می تواند فعالیت های روزانه افراد را تحت تاثیر قرار دهد و باعث کم خوابی در شب شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.