دسته‌بندی نشده

اجزای تشکیل دهنده راسان

در بین همه لوازم آشپزخانه، شیر آب ممکن است بیشترین استفاده را داشته باشد. اعضای خانواده روزانه مقادیر زیادی آب مصرف می کنند و مقادیر زیادی از آن برای شستن دست ها، شستن محصولات، پر کردن قوری یا صرفاً یک لیوان آب استفاده می شود. امروزه تنوع این وسایل نسبت به گذشته بیشتر شده است. شما می توانید شیرهای آشپزخانه را با قیمت پایین خریداری کنید، اگرچه ما برای اطمینان از دوام توصیه می کنیم. بیشتر از این خرج کن به هر حال، اگر می‌خواهید اینقدر از شیر آشپزخانه خود استفاده کنید، بهتر است شیری بخرید که بادوام باشد.
تولید و مهندسی بهتر به شیرهای امروزی بدون چکه کمک می کند. اتصالات بادوام تر و سریع تر؛ نصب آنها را آسان می کند. در عین حال تعدد طرح ها و ویژگی ها انتخاب را بسیار سخت کرده است. با این حال، شیرآلات، مهم نیست که چقدر فانتزی یا ساده هستند، عناصر اولیه یکسانی دارند.

آشنایی با قطعات شیرآلات آشپزخانه
قبل از خرید شیر آب، ابتدا سینک را چک کنید. اندازه، شکل و ویژگی های آن تعیین می کند که دریچه باید در کجا نصب شود و چقدر باید به دهانه دسترسی داشته باشد. همچنین از اندازه گیری ارتفاع لوله اطمینان حاصل کنید. در حالت ایده‌آل باید به اندازه‌ای بلند باشد که عمیق‌ترین گلدان شما را تمیز کند، اما نه آن‌قدر بالا که وقتی به سینک برخورد می‌کند، آب پاشیده شود. از وجود فضای کافی در پشت و کنار شیر آب اطمینان حاصل کنید. مقاله در خرید شیرآلات استاندارد در این زمینه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

اجزای شیرآلات آشپزخانه
بدنه شیر: وسیله ای است که برای انتقال آب از سیستم لوله کشی استفاده می شود.
حلقه تنظیم: آب بندی که می تواند از مواد مختلف ساخته شود و برای اطمینان از اتصالات شیر ​​ضد آب استفاده شود.
مجموعه لوله: قطعاتی که برای کنترل دهانه استفاده می شوند.
اهرم سوپاپ: اهرمی که برای کنترل روشن و خاموش استفاده می شود.
هواده ها: صفحات توری کوچکی هستند که در پایین شیرها قرار دارند و برای تنظیم جریان آب در چندین جریان کوچک استفاده می شوند تا حجم آب جاری از شیر آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
سمپاش: وسیله ای است که برای پاشش آب استفاده می شود.
راهنمای شلنگ: به معنای واقعی کلمه برای هدایت شیلنگ برای آبیاری آسان، جلوگیری از گیر کردن شیلنگ و محافظت در برابر اصلاح استفاده می شود.
شلنگ اسپری: منبع آب را به شیر آب وصل می کند.
اتصالات فشاری: دو لوله را به یک فیکسچر یا شیر متصل می کند.
تامین آب سرد: سیستمی که اجازه می دهد آب سرد از منبع اصلی آب به جایی که باید استفاده شود تامین شود.
شیرهای قطع کننده: جریان آب را کنترل می کند.
تامین آب گرم: سیستمی که اجازه می دهد آب گرم از منبع اصلی آب به محلی که باید از آن استفاده شود، تامین شود.
مهره نصب: شیر را به سینک می‌بندد.
واشر: یک حلقه مسطح کوچک ساخته شده از فلز، لاستیک یا پلاستیک که برای اتصال هواکش به میل سوپاپ استفاده می شود.
اسکاج: قطعه فلزی صافی است که برای محافظت و پنهان کردن سوراخ در لوله یا شیر استفاده می شود.
اجزای شیرآلات آشپزخانه

آبپاش هوا (هواده)
یکی از اجزای شیر آشپزخانه، هواکش است که از نوک شیر شروع می شود، این قسمتی است که جریان آب را به چند جریان کوچک تقسیم می کند تا آب با هوا رقیق شود. هواکش ها ضمن حفظ جریان با فشار بالا، حجم جریان آب را کاهش داده و پاشیدن آب در سینک را تا حد زیادی کاهش می دهند.

لوله خروجی شیر
دهانه لوله بخشی از دریچه است که اکثر مردم ابتدا متوجه آن می شوند. این قسمتی است که آب را از بدنه به سینک می برد و در طراحی آن قابل تشخیص است. دهانه لوله دارای قوسی شکل زیبا و قوس بلند است که برای پرکردن گلدان های عمیق مفید است. همچنین مهم است که ملاحظات سبک، نحوه استفاده از لوله خود را در آشپزخانه در نظر بگیرید. نسخه های بیرون زده دارای سر آبپاش جمع شونده هستند که به دهانه می چسبد. چرخه‌های کشویی به یک داک مغناطیسی یا قفل کننده نیاز دارند تا در صورت عدم استفاده، آن را ثابت نگه دارد. همچنین لوله هایی وجود دارند که با پدال پا یا سنسور حرکت روشن می شوند.

دسته شیر اهرمی (دسته شیر آب)
وقتی صحبت از شیری می شود که شیر آب را باز و بسته می کند، انتخاب شما یک یا دو انتخاب است. استفاده از یک دسته برای افراد در هر سنی و با هر توانایی امکان پذیر است. می توان آن را در بالای دهانه، در دو طرف، جلو یا کنار آن نصب کرد و نیاز به سوراخ جداگانه دارد. دو شیر دارای دسته های اضافی هستند، اما یک ویژگی جذاب برای هر آشپزخانه ای هستند.

کارتریج
برای کنترل جریان آب و دما، شیرهای امروزی از شیرهای کارتریجی استفاده می کنند که تمام قطعات کار را در یک واحد قرار می دهند و به راحتی قابل تعویض هستند (یعنی هیچ واشر برای تعویض وجود ندارد). کارتریج شیر آب یکی از مهمترین اجزای شیر آشپزخانه است. برخی از شیرها از پلاستیک یا فلز ساخته شده اند، اما بیشتر شیرها دارای یک جفت دیسک سرامیکی سخت و صاف هستند که به ندرت نشتی دارند و رسوبات آب سخت روی آنها تأثیر نمی گذارد. شیرهای کارتریج بسته به نوع شیر آب و مدل آنها متفاوت است. در صورت نیاز به تعویض، آن را مستقیماً از سازنده سفارش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس  بگیرید

تلفن تماس : 09122936347

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.