دسته‌بندی نشده

مزیت توالت ایرانی بر توالت فرنگی

هر روز بر تعداد افرادی که از مشکلات گوارشی و یبوست شکایت دارند افزوده می شود. بسیاری از ما در مورد شکر و نمک و چربی ها نگرش آرامی داریم. البته باید بدانید که رژیم غذایی تنها عامل بروز چنین مشکلاتی نیست.

شاید باورتان نشود اما نحوه نشستن در توالت فرنگی که امروزه در کشور طرفداران زیادی دارد نیز باعث ایجاد و تشدید این مشکلات و البته افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری های دیگر می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با تاثیر نحوه صحیح نشستن در توالت فرنگی بر سلامتی خود بیشتر آشنا کنیم.

خطا در نحوه نشستن
احتمالاً در سایت ها و شبکه های اجتماعی در مورد وضعیت نادرست نشستن در توالت زیاد خوانده اید و خوانده اید. در واقع کارشناسان معتقدند نشستن در حالت 90 درجه برای فیزیولوژی بدن ما مناسب نیست و این روش های مدرن می تواند برای بدن مشکل ساز باشد.

امروزه بسیاری از خانه های قدیمی ضرب و شتم شده و با معماری مدرن ساخته شده اند. به همین دلیل در اکثر خانه ها از توالت فرنگی استفاده می شود. بسیاری از افراد به دلیل درد زانو و سایر مشکلات بیشتر به استفاده از این نوع توالت ها علاقه مند هستند. اما باید بدانید که این توالت های مدرن سرچشمه بسیاری از مشکلات گوارشی هستند و مدل آن ها باعث می شود هنگام استفاده از آن در وضعیتی بنشینید که برای سلامتی شما مفید نیست.

به گفته محققان آلمانی، نشستن 90 درجه روی توالت هنگام اجابت مزاج، خطر ابتلا به هموروئید و یبوست را افزایش می دهد.
واقعیت این است که نشستن روی توالت مانند نشستن روی صندلی است، یعنی قرار دادن پاها روی زمین و ایجاد یک زاویه 90 درجه بین باسن و بالاتنه (تصویر بالا) به سختی به رکتوم و مدفوع فشار می آورد. از روده ها عبور می کند. اخراج می شود.

نشستن با زاویه 90 درجه چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می کند؟
بر اساس یافته های جدید محققان ژاپنی، نشستن 90 درجه روی توالت ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در بدن شود، از جمله:

یبوست مکرر
تحریک مکرر رکتوم
– عفونت مجاری ادراری
– درد موضعی
– مشکلات متعدد زنانگی
هموروئید

مطالعات میکروبیولوژیست های آلمانی نیز این یافته را تایید می کند. بر اساس یافته های آنها نشستن 90 درجه روی توالت هنگام اجابت مزاج، خطر ابتلا به هموروئید و یبوست را افزایش می دهد.

به گفته این محققان نشستن در دمای 90 درجه به جای تسریع در روند دفع، باعث طولانی شدن آن می شود. در واقع در این شرایط کانال مقعدی که اجازه خروج مدفوع را می دهد به خوبی باز نمی شود. در نتیجه روده به سختی و به آرامی تخلیه می شود.

روده ها
به جای نشستن چمباتمه بزنید
به گفته محققان ژاپنی، چمباتمه زدن (نشستن روی توالت ایرانی) یا چمباتمه زدن در ورزش بهترین حالت بدنی برای اجابت مزاج راحت و تخلیه کامل روده و کلیه است. البته در سال 1964 نیز اعلام شد که بهترین حالت برای نشستن روی توالت، چمباتمه زدن و جمع کردن ران ها به سمت شکم است.

 

توجه داشته باشید که در روش اسکات مشکل اجابت مزاج کاهش یافته و روده بزرگ در وضعیت بهتری قرار می گیرد. چمباتمه زدن فشار روی دفع مدفوع را کاهش می دهد و فشار روی عروق مقعد و رکتوم را کاهش می دهد. همچنین از هموروئید، آپاندیسیت، التهاب روده و سایر مشکلات مربوط به یبوست جلوگیری می کند. گفته می شود که قرار گرفتن در وضعیت نامناسب (نشستن 90 درجه) در حین اجابت مزاج نیز می تواند خطر سکته را افزایش دهد.

اگر مشکل زانو درد ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که برای سلامتی شما مفیدتر است.
البته اگر از یبوست رنج می برید، به یاد داشته باشید که علاوه بر بهبود وضعیت نشستن در توالت، استفاده از غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات ضروری است. کاهو و سایر سبزیجات سبز رنگ و همچنین میوه های خشک شده مانند آلو خشک و غیره به دفع آسان کمک می کنند. توصیه می کنیم از مصرف عدس و سایر میوه های خشک مانند برگ زردآلو غافل نشوید.

پس اگر مشکل زانو درد و … ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید باید بدانید که برای سلامتی شما مفیدتر است. اما اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از توالت هستید، بهتر است همیشه یک سه پایه پلاستیکی کوچک زیر پای خود قرار دهید و کمی به سمت جلو خم شوید تا بدنتان با زاویه 35 درجه (بین باسن و بالاتنه) قرار گیرد. در این حالت بدن در حالت چمباتمه قرار می گیرد و روده ها و کلیه ها به طور کامل بدون درد و ناراحتی تخلیه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.