دسته‌بندی نشده

مغزی شیر (کارتریج)

شیرهای اهرمی یا کارتریجی چگونه کار می کنند؟

شیرهای اهرمی برخلاف مدل های کلاسیک که دارای دو دسته برای کنترل جریان و دمای آب هستند، تنها دارای یک اهرم هستند.

با بالا بردن اهرم آب وصل شده و با پایین آوردن آن جریان آب قطع می شود. همچنین اگر اهرم را به سمت چپ بچرخانید، آب گرم می شود. هر چه اهرم را بیشتر به چپ بچرخانید جریان آب گرمتر می شود و هر چه اهرم را بیشتر به سمت راست بچرخانید آب سردتر می شود.

ساختار کارتریج شیر اهرمی چگونه است؟

شیرآلات اهرمی دارای اجزای کوچکتر و بزرگتر از شیرآلات بهداشتی کلاسیک هستند. در واقع ساختار شیر اهرمی پیچیده تر از نوع کلاسیک است. در شیرهای اهرمی، آب سرد و گرم هر دو تا بدنه شیر بالا می روند و سپس آب وارد سیرکولاتور می شود. درایور درست زیر کارتریج قرار دارد. همچنین چندین مهر و موم در بالای کارتریج وجود دارد. این مهر و موم مانع از خروج آب از بالای اهرم می شود.

بین اهرم و کارتریج چندین صفحه سرامیکی وجود دارد تا اهرم به راحتی و بدون سایش حرکت کند.

نحوه تعویض کارتریج شیر اهرمی

تعویض کارتریج یا هسته سوپاپ خیلی سخت نیست. شما حتی نیازی به باز کردن کامل شیر ندارید. در ادامه روشی را بیان می کنیم که برای تمامی شیرها مانند روشویی، شیر سینک استفاده می شود.

ابتدا جریان آب را قطع کنید.

روی بدنه دریچه یک دایره کوچک قرمز و آبی دیده می شود. البته در برخی از شیرها این ترازو هم رنگ بدنه شیر است و در پشت شیر ​​آب قرار می گیرد. با باز کردن این دایره کوچک، مهره پیچ دسته را خواهید دید.

حالا باید پیچ ​​های 2.5 را با آچار آلن باز کنید و سپس دسته اهرمی را از شیر جدا کنید.

پس از برداشتن دسته، باید درپوش کارتریج را با آچار باز کنید.کارتریج آسیب دیده را بردارید.کارتریج سالم را مطابق پایه کارتریج وارد کنید. پایه های کارتریج باید در مناطقی قرار گیرند که عمق بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.