علمی

پیشگیری از ویروس کرونا

 

 

پیشگیری از ویروس کرونا

این ویروس خطرناک یک راه مقابله دارد که با رعایت آن، می‌توانید از ابتلا شدن به کرونا ویروس جلوگیری کنید. آن هم رعایت بهداشت فردی است.

  1. شستن دست با آب و صابون و رعایت بهداشت فردی یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌های مبارزه با ویروس کووید-۱۹ است. توصیه می‌شود که در مکان‌های عمومی، فاصله خود را تا حدود ۱ متر با افرادی دیگر حفظ کنید و تا حد امکان از ماسک و دستکش استفاده کنید. تحت هیچ شرایطی هم دست خود در طول روز؛ به دهان، بینی، چشم و گوش خود نزنید.
  2. همیشه با خود یک اسپری و یا ژل ضدغفونی کننده داشته باشید تا درصورت آلوده شدن دست‌ها، آنها را تمیز کنید.
  3. افزایش سیستم دفاعی بدن، راه دیگر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. با مصرف مواد غذایی سالم، عدم استعمال سیگار و دخانیات، عدم استفاده از مشروبات الکلی و مواردی از این قبیل، سیستم دفاعی بدن را تقویت کنید.
  4. مصرف ویتامین C، راه دیگر پیشگیری از ویروس کروناست. مصرف مرکبات و مواد غذایی حاوی ویتامین ث، کمک می‌کند تا بدن شما در برابر ابتلا به ویروس مقاوم شود.
  5. روزی ۳ بار در خانه اسپند دود کنید. یکی از راه‌های مبارزه با ویروس کرونا دود کردن اسپند است، زیرا اسپند با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد، فضای خانه را ضدعفونی می‌کند و مانع از شیوع آلودگی می‌شود.

شستن مکرر دست‌ها آسان‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

                                               کرونا چیست

کرونا ویروس‌ها که در سال ۱۹۶۵ کشف شدند، به مجموعه بزرگی از خانواده ویروسی تعلق دارند که از سرماخوردگی تا بیماری‌هایی از جمله سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. ویروسی که این روزها کل جهان را درگیر کرده، کووید-۱۹ (COVID-19) نام دارد که همچنان در حال رشد بوده و کشورهای زیادی را آلوده کرده است.

سر منشاء این ویروس در سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان چین بوده و سپس به ایران و سایر کشورهای اروپایی منتقل شده است. علائمی شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد و شاید فرد در روزهای اول متوجه آلودگی به این بیماری نشود. طبق تحقیقاتی که در کشور چین انجام شده، کووید-۱۹ بیشتر در افراد بیمار تنفسی و سالمندان شدت دارد و این افراد قادر به مبارزه با این بیماری نیستند. اما با شیوع این بیماری در سایر کشورها، نتایج کاملا متفاوت بود و بیشتر جوانان درگیر این بیماری شده و فوت شدند.

نتیجه بر این اساس شد که این ویروس با تغییر آب‌وهوا، دچار جهش ژنتیکی شده و رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.