دسته‌بندی نشده

هود داتیس

هودهای داتیس را می توان به سه دسته پرطرفدار: مورب، شومینه ای و مخفی طبقه بندی کرد. در این قسمت از این مقاله به بررسی و معرفی ویژگی های بارز هر یک می پردازیم.

1. هود شومینه ای داتیس
به طور کلی هود آشپزخانه داتیس با توجه به اینکه صفحه مکش هود کاملا بر روی اجاق گاز قرار گرفته است بهترین نوع مکش را در بین انواع هود داتیس دارد. این نوع هود شومینه T شکل یا فلت بوده و از نظر حجم در رده کم صدا قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است که این ویژگی به دلیل موتور هود است و بسته به نوع هود، صدای خروجی آن نیز متفاوت خواهد بود. هود شومینه ای داتیس در طرح های شیشه ای و استیل تولید می شود و مجهز به موتور با سیستم ایمنی و حفاظت حرارتی (ترموگارد)، فیلتر آلومینیومی قابل شستشو و همچنین سیستم تشخیص زمان شستشو و تعویض فیلتر می باشد. لازم به ذکر است که کنترل قطعات هود بسته به مدل از طریق ریموت کنترل، صفحه نمایش لمسی یا دکمه مکانیکی امکان پذیر است. همچنین روشنایی هود شومینه ای داتیس از طریق لامپ هالوژن یا ال ای دی می باشد. برخی از مدل ها همچنین دارای تایمر خاموش شدن خودکار و سیستم حرکت دست برای روشن و خاموش کردن کاپوت هستند. هود آرکو داتیس یکی از این هودها است و با تکنولوژی اشاره گر کار می کند. این به شما کمک می کند که هنگام آشپزی با دست های کثیف و کثیف نیازی به روشن کردن هود نداشته باشید.
ویژگی های مهم هود شومینه داتیس:
دارای سیستم حفاظت حرارتی
فیلتر آلومینیومی قابل شستشو
دارای سیستم تشخیص زمان شستشو و تعویض فیلتر
مجهز به لامپ هالوژن یا LED
مجهز به سیستم اشاره دستی برای روشن و خاموش کردن کاپوت

2. هودهای مورب داتیس
هود مایل داتیس یکی از انواع هودهای داتیس است که با زاویه 45 درجه نسبت به صفحه گاز قرار می گیرد. متفاوت از هودهای قدیمی، این دسته را انتخاب می کنند. البته جالب است بدانید که این موضوع در هودهایی با موتورهای قدرتمند صادق نیست یعنی مکش هود مورب آشپزخانه و شومینه تفاوتی ندارد. در مورد حجم هود مورب باید اذعان داشت که این نوع هود نیز مانند هود آشپزخانه شومینه دارای حجم متفاوتی با توجه به موتور می باشد. هود مورب داتیس در طرح های شیشه ای، استیل و شیشه ای با استیل تولید می شود. این نوع هود مانند مدل شومینه های مجهز به موتور دارای سیستم ایمنی و حفاظت حرارتی (ترموگارد) و فیلتر آلومینیومی قابل شستشو و سیستم تشخیص زمان شستشو و تعویض فیلتر می باشد. همچنین کنترل قسمت های مختلف هود بسته به مدل آن از طریق ریموت کنترل، صفحه لمسی یا دکمه مکانیکی امکان پذیر است و روشنایی هود از طریق لامپ هالوژن یا ال ای دی می باشد. جالب است بدانید که برخی از انواع هودهای مورب داتیس مجهز به تایمر خاموش شدن خودکار، پخش کننده موسیقی، رادیو و قابلیت تولید اکسیژن (Datis Wave Barley Hood) هستند و می توانند هوای آشپزخانه را سالم و مطبوع نگه دارند تا احساس شادابی و شادابی داشته باشید. تازه هنگام پختن آروم باشد

ویژگی های مهم هود مورب داتیس:
طراحی مدرن
دارای سیستم حفاظت حرارتی
فیلتر آلومینیومی قابل شستشو
دارای سیستم تشخیص زمان شستشو و تعویض فیلتر
مجهز به لامپ هالوژن یا LED
مجهز به سیستم اشاره دستی برای روشن و خاموش کردن کاپوت
مجهز به سیستم پخش موسیقی یا رادیو
قابلیت تولید اکسیژن در فضای آشپزخانه
نحوه نصب هود مورب داتیس
این نوع هود به راحتی نصب می شود و در دمای 45 درجه با فاصله حداقل 55 سانتی متر از اجاق گاز قابل نصب می باشد. و رولپلاک به دیوار و قلاب های پشت هود روی قلاب قلاب نصب شده روی دیوار قرار می گیرد.

3. هودهای داخلی یا مخفی داتیس
هود مخفی یا توکار داتیس یکی دیگر از انواع هود داتیس است که کاملا زیر کابینت قرار می گیرد و در واقع هیچ نمای هود در آشپزخانه دیده نمی شود. مزیت این هود این است که فضایی برای هود در آشپزخانه اشغال نمی کند. در این خصوص لازم است بدانید که این نوع هود از نظر مکش، صدا و سایر ویژگی ها با هود شومینه ای و مورب داتیس تفاوتی ندارد و تنها تفاوت در نحوه نصب به صورت توکار است.

نحوه نصب هود مخفی داتیس
به طور کلی این هود داتیس با برش بر روی کابینت بالای اجاق گاز نصب می شود. ابعاد برش برای موتورهای دو پروانه 260 میلی متر در 675 میلی متر و برای موتورهای تک پروانه 255 میلی متر در 670 میلی متر است.

آشنایی با مشخصات کلی انواع هود داتیس
هودهای داتیس از جمله محصولات باکیفیت و قابل اعتماد در ایران هستند که به دلیل ویژگی های متمایز و مهم محصولات این شرکت می باشد. از این رو در این قسمت از این مقاله به معرفی مشخصات کلی انواع هود داتیس می پردازیم.

1. طراحی منحصر به فرد هودهای داتیس
همانطور که می دانید امروزه طراحی حرف اول را در تولید محصولات مختلف در خانه و آشپزخانه می زند و بسیاری از افراد هزینه های زیادی را پرداخت می کنند.

۲. موتور هودهای داتیس وجه تمایزی ارزشمند است
جالب است بدانید که داتیس در هودهای خود از دو مدل موتور فلزی و موتور پلاستیکی بهره می برد که از ویژگی های مهم این نوع موتورها می توان به مکش آن ها در بازه های قدرت 500 مترمکعب تا 900 متر کعب (بسته به نوع مدل) و صدایی کمتر از آن اشاره کرد. 40 تا 60 دسی‌بل (البته بسته به نوع مدل) اشاره کرد. خصوصیت دیگر این موتورها ترموگارد یا (مجهز بودن به سیستم ایمنی و محافظ حرارتی) می‌باشد، این ویژگی باعث می‌شود که در حرارت بیش از حد در موتور، کلید ترموگارد عمل کرده و مانع از آتش سوزی شود.

۳. فیلتر مورد استفاده در هود آشپزخانه داتیس
همان‌طور که میدانید فیلتر هود یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات مورد استفاده در هود آشپزخانه است. چراکه اگر به هر دلیلی این قطعه از کارایی و کیفیت پایینی باید در نتیجه آن، بهره‌وری و عملکرد ضعیف خواهد بود. به همین جهت برای داتیس به این امر مهم نیز نظر ویژه‌ای است و فیلتر استفاده در هودهای داتیس از جنس چند لایه می‌باشد. همچنین جالب است بدانید که فیلتر هود داتیس به‌راحتی قابل نصب است و در عین حال از جذب‌شوندگی نیز می‌تواند باشد.

۴. سنسورهای به کار رفته در هود داتیس
سنسورهای دقیق به کار رفته در هودهای داتیس یکی دیگر از خصوصیات هودهای داتیس می‌باشد. این سنسورها شامل سور بو، حسگر یا سنسور دود و سنسور گاز بوده و عملکرد آن‌ها دقیقاً با توجه به وظایف آن‌ها تعریف شده است و با دقت باید انجام شود. این قابلیت باعث شد که هود داتیس به‌عنوان یک کالای هوشمند در آشپزخانه شناسایی شود. البته همان طور که ذکر شد خصوصیتی که سنسور هود داتیس را از سایر رقبای متمایز می کند، می کند که میزان آن را بسیار دقیق و با کیفیت عالی باشد.

۵. پنل کنترل هود داتیس
به‌طور کلی هودهای آشپزخانه داتیس را می‌توان از سه طریق روشن و کنترل کرد که این پنل را به‌صورت کنترل می‌کند:

روش خودکار
جالب است بدانید که این روش که به طور خودکار عمل می کند نیز معروف است، بر اثر برهمکنش گرد و غبار بو و دود با سنسورها شناسایی می شود و این سنسورها باعث روشن شدن موتور هود می شود و بنابراین می توانید هوای آشپزخانه می شوید.

روش صفحه کنترل روی هود
هودهای داتیس به سیستم صفحه کنترل لمسی می‌باشند. جالب است بدانید که در این روش عملکردهای روشن شدن موتور، روشن شدن چراغ ها و دور کم و زیاد موتور در آن تعبیه شده است.

روش کنترل از راه دور
ریموت کنترل یا کنترل از راه دور روش دیگری است که مصرف‌کنندگان می‌توانند آن را از طریق اقدام به روشن شدن هود آشپزخانه خود کنند. داتیس برای هودهای خود، کنترل‌هایی را در نظر می‌گیرند که از نظر زیبایی و کارایی بسیار کارآمد و خوش ساخت می‌باشند.

۶. سیستم روشنایی در هود داتیس
جالب است بدانید که سیستم روشنایی در نظر گرفته شده بر روی هودهای آشپزخانه داتیس بر دو اصل استوار می‌باشد که اولین آن مصرف برق و انرژی و در عین راندمان بالا و دوم مقدار کمی نوردهی بالا برای کار در آشپزخانه است. بر این اساس لامپ‌های کار شده در هودهای داتیس LED در نظر گرفته شده است که از مدرن‌ترین و بروزترین سیستم روشنایی در بازار می‌شود که با مصرف کم انرژی بیشترین بهره‌وری را دارد.

آشنایی با نصب و خرید هود داتیس
شیشه رایت و نشکن مورد استفاده در هود داتیس باعث می شود تا علاوه بر مقاومت آن در برابر حرارت و ضربه زدن به آن نیز بسیار ساده باشد که لک‌های زیبا تنها با یک دستمال نخی قابل پاک‌سازی است.
به‌طور کلی وجود تایمر زمان‌سنج در هودهای داتیس باعث می‌شود تا بتوانیم را در مدت زمان مشخص و زمان‌بندی‌شده روشن کنیم.
گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت خود نیز از امتیازات این برند در برابر سایر رقبا می‌باشد.
بسته‌بندی مدرن و زیبای این محصول با استفاده از کارتن‌های مخصوص باعث می‌شود که علاوه بر احترام به کالا، در نهایت سلامتی به ارزش تقدیم شود.
جک برقی و جک مکانیکی هود داتیس که از بهترین‌های بازار بوده و خیال راحت از خرابی در این قطعه آسوده شده است.
قیمت رقابتی و منطقی با توجه به موارد استفاده در این کالا که باعث اعتماد هر چه بیشتر مشتری می شود.

آشنایی با نکات مهم در باب نصب هود آشپزخانه
دیوار محل نصب هود از استحکام کافی بوده و دارای ترک باشد و باشد.
خروجی هوا در محل هود از استانداردهای کافی نصب باشد.
به یاد داشته باشید که فاصله گاز تا هود آشپزخانه حداقل ۶۵ سانتی‌متر باشد.
در زمان نصب هود آشپزخانه حتماً از محافظ برق استاندارد استفاده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با 09122936347 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.