دسته‌بندی نشده

مراحل تولید شیرآلات بهداشتی

تولید شیرآلات بهداشتی دارای 5 مرحله اصلی می باشد. این مراحل به ترتیب ریخته گری، ماشینکاری، پرداخت و مونتاژ می باشد.
بهداشتی شیرالات مهندسین شرکت در مراحل تولید کیفیت محصولات را کنترل کرده و آزمایشات لازم را بر روی آنها انجام می دهند تا محصول نهایی بدون ایراد باشد.

(ماده خام)
ماده اولیه مورد استفاده در ریخته گری لوازم بهداشتی فلز آلیاژ برنج است.
آلیاژ برنج ترکیبی از دو فلز مس و روی است. برنج در دنیای صنعت کاربردهای مختلفی دارد که از آن جمله می توان به موارد استفاده، قطعات تزئینی و مهمات تزئینی اشاره کرد. صنعت قفل و کلید و صنعت شیرآلات بهداشتی استفاده می شود. فلزات دیگر تشکیل می شوند.
رنگ برنج فقیر تقریباً زرد و شبیه طلاست و به دلیل مقاومت زیاد در برابر اکسیداسیون لک نمی شود. به دلیل خواص مغناطیسی کم فلز برنج، می توان آن را به راحتی از فلزات اتمی که با آن در کوره مخلوط می شود جدا کرد و برنج مذاب بازیافت می شود. جرم حجمی فلز برنج 9 گرم است.

(مراحل تولید)
1. ریخته گری: شامل سه نوع قالب ماسه ای و قالب دیسکی و قالب های مخصوص می باشد. ریخته گری ماسه ای همان ریخته گری سنتی است که در آن قالب های یکبار مصرف از ماسه ساخته می شود و پس از ریختن مواد مذاب در آن و خنک شدن دانه های ماسه محصول مورد نظر به دست می آید. کیفیت سطوح به دست آمده با این روش بسیار پایین بوده و دارای تخلخل و شادی زیادی می باشد و حتی پس از پرداخت نیز سطحی ناصاف و کرکی دارد.
ریخته گری یک روش دایکاست برای تولید قطعات و آلیاژهای آلومینیومی روی دستگاه است. ریخته گری با استفاده از قالب های مخصوص یکی از بهترین و باکیفیت ترین روش های ریخته گری است که شیرهای مرغوب از این روش تولید می شوند. قبل از باران گرم می شود. برای تولید ریخته گری با کیفیت بالا، دمای قالب باید همیشه کنترل شود. از دیگر مزایای این روش می توان به دقت ابعادی خوب سطح تمام شده، مناسب برای کیفیت متالورژیکی بالای قطعات تولید شده و عیوب ریخته گری اشاره کرد.

(ماشین کاری)
در مرحله ماشینکاری، گام به گام شکاف های اطراف قالب توسط اره های صنعتی بریده می شود و پس از تخلیه ماسه مخصوص ریخته گری از داخل سوراخ ها و رزوه های لازم توسط ماشین های تراش، CNC و دریل و با کمک Precision. ابزارها ماشین کاری می شوند و برخی از قطعات توسط حاشیه های کف ماشین کاری می شوند.

(پرداخت)
خود مرحله پولیش دارای دو مرحله سنباده و آبشستگی می باشد. در مرحله سنباده، سطوح قطعات ماشینکاری شده توسط نوارهای سمباده ساییده می شود. با آمار نرم و سخت ساخته شده و با واکس های پولیش سطح کار صاف و براق می شود تا برای مرحله آبکاری آماده شود.

فرآیند کلی آبکاری دارای 3 بخش است:
آماده سازی قطعات نیکل و آبکاری کروم آماده سازی قطعات برای آبکاری: برای به دست آوردن سطح فلزی مناسب برای آبکاری اولین مرحله ای که باید با دقت انجام شود تمیز کردن قطعه است زیرا چسبندگی خوب زمانی اتفاق می افتد که فقط سطح کاملا تمیز باشد. به همین دلیل تمامی لایه ها و یا سایر لایه های مزاحم از جمله کثیفی لکه های روغنی، موم گیلان، لایه های اکسیدی که بر روی قطعه ایجاد می شود را در درجه بالایی از بین می برد. عملیات آماده سازی چربی زدایی تمیز است. چربی زدایی فلزات روی سطح صاف را می توان با حل کردن پراکندگی در امولسیون صابون یا با تعویض میله انجام داد. به آن کم آبی می گویند که عمدتاً با کمک اسیدهای رقیق و در مواردی با فواصل زمانی انجام می شود. چنین شستشوی اسیدی برای جلوگیری از تشکیل بیوکسی نازک نامرئی که باعث عدم چسبندگی لایه الکترولیت می شود.

ابکاری نیلگ
نیکل دارای رنگ سفید مایل به نقره ای است که اندکی طلایی شده، به راحتی ذوب می شود، خاصیت انقباض و انبساط دارد و مغناطیسی است. آبکاری بانیکل عمدتاً برای ایجاد یک لایه براق برای لایه های بعدی مانند کروم و ایجاد براقیت سطح و مقاومت در برابر خوردگی مناسب برای قطعات برنجی و حتی پلاستیک هایی که از نظر شیمیایی متالیز شده اند استفاده می شود.
مواد شیمیایی مورد استفاده در الکترولیت های نیکل عبارتند از:
نمک فنری: مهمترین آنها سولفات نیکل است و از کلرید نیکل و سولفات نیکل نیز استفاده می شود.
نمک رسانا: برای رسانایی بالا، ترجیحاً از کلریدها به ویژه کلرید نیکل استفاده می شود.
تامپون: اسید بوریک عمدتاً برای ثابت نگه داشتن PH استفاده می شود.
حرفه ای شدن: برای جلوگیری از کاویتاسیون، الکترولیت های نیکل به عوامل مرطوب کننده اضافه می شوند. در گذشته از عوامل اکسید کننده به عنوان عوامل کاویتاسیون استفاده می شد.
در مرحله روانکاری نیکل، قطعه ای از آن را به صورت الکترولیتی آب بندی می کنند تا لایه ای از نیکل به ضخامت حداقل 10 میکرون روی آن تشکیل نشود.
آستر کروم:
روکش های کروم اندود رنگی نقره ای و سفید مایل به آبی دارند. بازتاب سطح کروم اندود شده و کاملاً ماشین کاری شده حدود 65 درصد است. این عدد برای نقره 88 درصد و برای نیکل 55 درصد است، در حالی که بازتاب نقره و نیکل به مرور زمان از بین می رود.
صل نمیشود.لایه های کروم جوش کاری نبوده و رنگ کاری و نقاشی را نمی پذیرند.کروم در مقابل گازها مواد قلیایی و نمک ها مقاوم است.از این دو پوشش بسیار خوبی برای شیرالات بهداشتی می شود.اما اسید سولفوریک و اسید کلریدریک و سایر اسیدهای هالوژن دار و تمام وجود ها و در تمام درجه حرارت ها بر روی کروم تاثییر می گذارند.
به همین دلیل شیرالات بهداشتی افرا فقط و فقط سرکه رقیق شده بااب را برای تمیز کردن سطح شیرال رویات توصیه می کند. باتوجه به این که پوشش های کروم الکترولیتی سطح موردابکاری را به طور کامل نمی پوشانند از این رو کروم کاری تزیینی هرگز به تنهایی استفاده نمی کنند بلکه همیشه آن را به عنوان پوشش نهایی بر روی واکنش هایی که سطح حفاظت را در مقابل خوردگی ضمانت می بینند. کار مبارک. معمولاً به عنوان پایه می توان از نیکل استفاده می شود.در مرحله ابکاری کروم قطعه آن قدر درروان الکترولیت نگه میدارند که لایه ای از کروم به ضخامت حداقل 0/3 میکرون به روی آن تشکیل شود.
5-مونتاژ
در مرحله مونتاژ شیرالات بهاشتی پس از کنترل مشخصات ظاهری قطعه اب کاری شده کارتریج های اروپایی برروی اروپایی برروی شیرالات نصب می شوند سپس در بخش آزمایشگاه شیرها توسط دستگاه هاب فشار فشاری که توسط مهندسین خود شرکت و طبق منوابط استاندارد ملی ایران طراحی و ساخته شده است. ازمایش می شوند.در این مرحله شیرها توسط جک های نپوماتیک وارد حوضچه های آب شده و تحت فشار 5 اتمسفرهوا اقرار می گیرند تا در صورت وجود و هرگانه شش و یا ایراد و در مکانیزم از خط تولید خارج شوند.پس از مرحله تست شیرالات خشک و تمیز شده. سپس بسته بندی و اماده به مصرف کننده می شوند. با وجود نظارت دقیق و کنترل کیفیتی که در تمام مراحل تولید قطعات قطعات می شود برای اطمینال بیشتر بهترین کیفیت ممکن برای مصرف کننده پس از بسته بندی نبز از هر سری تولید نمونه های تصادفی صورت می گیرد همه کنترل ها تست ها مجداا انجام می شود که مصرف می شود. نهایی شیرالات خود را بااسودی خیال کننده استفاده می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
تلفن تماس : 09122936347

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.