دسته‌بندی نشده

نکات مهم در نگهداری سینک های گرانیتی از شستشو تا تعمیر

ما روزی چند بار با سینک آشپزخانه سروکار داریم. سینک علاوه بر اینکه وسیله ای کاربردی در آشپزخانه برای نظافت و نظافت است، می تواند زیبایی و دکوراسیون را نیز تحت تاثیر قرار دهد. سینک های گرانیتی یکی از انواع سینک ها هستند که زیبایی خاصی دارند. این سینک ها از گرانیت و مقدار کمی رزین ساخته شده اند. اگر زیبایی سینک گرانیتی شما را احاطه کرده است و قصد خرید آن را دارید، بهتر است این مقاله را بخوانید تا با نحوه تمیز کردن و نگهداری از این سینک بیشتر آشنا شوید.

سینک گرانیتی چیست و چگونه تولید می شود؟
سینک های گرانیتی از 70 تا 80 درصد گرانیت و حدود 20 تا 30 درصد رزین و مواد اکریلیک ساخته می شوند. این سینک ها بیشتر در رنگ های سفید، مشکی، طوسی و قهوه ای موجود می باشند و دارای مدل های طرح دار نیز می باشند.

مزایای سینک گرانیتی
مقاومت سینک گرانیتی در برابر ضربه بسیار بالاست.
سینک گرانیتی تا دمای 280 درجه سانتیگراد را تحمل می کند.
سینک های گرانیتی در برابر خط و خش مقاوم هستند. البته برای تمیز کردن این سینک بهتر است از سیم ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.
تنوع رنگ و طرح در این سینک زیاد است.
سینک گرانیتی ضد لک است و با گذشت زمان کدر نمی شود.
اکثر سینک های گرانیتی ضد باکتری و ضد باکتری هستند.
سینک گارانتی به راحتی تمیز و نگهداری می شود.
سینک گرانیتی ظاهری مجلل و زیبا دارد.
مزایای سینک گرانیتی
معایب سینک های گرانیتی
وزن این سینک بالاست. به همین دلیل نصب آن دشوار است و برای نصب آن به متخصص نیاز دارید.
سینک های گرانیتی بسیار سفت هستند و اگر ظرف محکم به سینک برخورد کند ممکن است ظروف شما بشکنند.
اگر سینک گرانیتی با شیر مناسب نیست، آن را سوراخ نکنید زیرا ممکن است بشکند. بهتر است این شیر را روی کابینت نصب کنید.
راهنمای تعمیر و نگهداری سینک گرانیتی
درست است که نگهداری و نظافت سینک های گرانیتی کار سختی نیست و این سینک از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است اما همچنان نگهداری و نظافت صحیح و مستمر سینک گرانیتی بسیار مهم است. به همین منظور در ادامه روش های اولیه تمیز کردن سینک های گرانیتی را توضیح داده ایم.

بعد از هر بار استفاده سینک را تمیز کنید
بهتر است بعد از هر بار استفاده از سینک یک شستشوی ساده داشته باشید. علاوه بر این، نباید ظروف داغ را روی سینک قرار دهید. یا حتی چربی ها برای مدت طولانی روی سینک می مانند. حتی خیساندن طولانی مدت سینک می تواند باعث ایجاد لکه شود. اما چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنیم؟

شستشوی روزانه سینک
بعد از هر بار شستشو، اگر چربی و کثیفی روی سینک وجود دارد، سینک را با PH خنثی بشویید. اگر چربی برای مدت طولانی روی سینک بماند باعث کدر شدن سینک می شود. سپس سینک را به خوبی خشک کنید. زیرا خیس شدن سینک نیز باعث ایجاد لکه می شود.

از مواد شوینده سرسخت استفاده نکنید
به طور منظم از شوینده های اسیدی یا قلیایی خشن استفاده نکنید، زیرا ممکن است به سینک گرانیت آسیب جدی وارد کند.

از پد فلزی و پولیش استفاده نکنید
برای شستن سینک از نوار چسب یا پدهای زبر یا سیم ظرفشویی و پولیش استفاده نکنید. بهترین گزینه استفاده از اسفنج های نرم یا پولیش برای سینک های گرانیتی است.

از روغن های طبیعی برای پولیش استفاده کنید
در نهایت پس از شستن و خشک شدن کامل سینک می توانید از مقدار کمی روغن زیتون یا روغن بچه برای درخشندگی و جلا دادن سینک استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری سینک گرانیتی
راهنمای شستشو و تمیز کردن سینک های گرانیتی
در اینجا چند روش با مواد طبیعی یا مواد شوینده مخصوص آورده شده است که می توانید از آنها برای تمیز کردن سینک های گرانیتی استفاده کنید. البته در صورت نظافت روزانه کافی است این روش ها را به صورت سالانه انجام دهید.

روش تمیز کردن با جوش شیرین و سرکه
سرکه سفید و جوش شیرین درست کنید.
سینکتو خالی کن
سینک را به خوبی در سرکه آغشته کنید.
جوش شیرین را در سراسر سینک بریزید.
سینک را با یک اسفنج نرم بشویید.
سینک ظرفشویی را با آب تمیز کنید.
سینک را با حوله به خوبی خشک کنید.
برای پولیش سینک از روغن استفاده کنید.
انواع سینک آشپزخانه
سرکه یک ضدعفونی کننده تمیز، طبیعی و بی ضرر است. جوش شیرین برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن سینک نیز مفید است. ترکیب این دو ماده به سینک شما آسیبی نمی رساند.

روش تمیز کردن با مواد شوینده مختلف
برای تمیز کردن سینک می توانید از مواد شوینده مختلفی استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده سبک مانند آب و صابون، مایع ظرفشویی و آب مشکلی ندارد، اما ممکن است از بین بردن لکه های سرسخت دشوار باشد. اما استفاده از شوینده های قوی و اسیدی مانند جوهر نمک و وایتکس را توصیه نمی کنیم زیرا خطر آسیب دیدن سینک زیاد خواهد بود.

راهنمای شستشوی سینک گرانیت سفید
سینک های گرانیتی سفید لکه و کثیفی بیشتری نسبت به سایر سینک های گرانیتی نشان می دهند. به همین دلیل نیاز به مراقبت و نظافت بیشتری دارد. در اینجا نحوه تمیز کردن آسان سینک گرانیتی سفید آورده شده است.

سینک گرانیتی سفید را بشویید
عناصر:
نصف فنجان جوش شیرین
15 قطره اسانس لیمو
اسکاچ
اسفنج جادویی
2 قاشق غذاخوری صابون کاستیل
روش تمیز کردن
جوش شیرین، صابون کاستیل و اسانس لیمو را خوب با هم مخلوط کنید. اسکاچ را در مخلوطی که درست کرده اید فرو کنید و تمام قسمت های سینک را تمیز کنید. ممکن است لکه های سخت و سختی روی سینک وجود داشته باشد، بنابراین از یک اسفنج جادویی برای پاک کردن آنها استفاده کنید.

سپس سینک را بشویید و خوب آبکشی کنید و از روغن برای پولیش استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.